Frakt hela Sverige 99 kr | Fri frakt över 495 kr

FAQ - Vanliga frågor och svar


Vi levererar till butiker, restauranger och privatpersoner. Vår målsättning är ge dig en äkta italiensk smakupplevelse.

Shoppa när du vill

Handla i lugn och ro, vi har öppet dygnet runt.
Frågor och funderingar? Ring Roberto på 070-383 06 56 , Jens på 070-822 38 32 eller Doktor Käse på 073-833 30 54

Kan du få leverans av Mozzarellaexpressen?

Vi levererar till Stockholms län, Västernorrland, Norrbotten och hela Västkusten.

Ge bort en presentlåda!

Ge bort något gott till någon du tycker om! Vi tipsar om vårt Prova på-paket. Allt det bästa i en låda! Eller kolla in våra tema-lådor

Beställ

Förvaring


av din nyköpta mozzarella

Mozzarella är färskvara och ska förvaras i kylskåp, max +6 grader. Överbliven Mozzarella kan du förvara i sin lag i en tätslutande burk i kylskåpet 1-2 dagar.

Du kan även frysa Mozzarella. Lägg in hela förpackningen med sin lag i frysen. Tina långsamt i kylskåp.

Vanliga frågor och svar


Hur betalar jag?

Vi använder Klarna Checkout som erbjuder en mängd finansieringsmöjligheter. Betala direkt med kort eller få hem pappersfaktura. Du kan också delbetala din beställning. Läs mer om att betala med Klarna här.

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 99 kr . Sambeställ (du får givetvis beställa allt själv) med en kompis för över 495 kr  så bjuder vi på frakten!

Hur får jag min beställning?

Vi har valt att använda oss av DHL Servicepoint.

Våra försändelser är packade i i en FSC wellpapplåda, med en Godkänd för livsmedels insatspåse, och en kylklamp på insidan.

Hämtar du ut lådan på din närmaste Servicepoint inom 24 timmar, garanterar vi bibehållandet av kylan.

Ibland kan en tunn fryshinna uppstå på ytskiktet. Detta påverkar inte färskvaran negativt och är således inte reklamationsgrundande.

Om leveransen helt skulle utebli krediteras eventuell redan erlagd betalning för leveransen i sin helhet.

Mozzarellaexpressen förbehåller sig rätten att ställa in eller avboka leverans om du har angivit bristande eller felaktiga uppgifter vid registrering eller vid force majeure-liknande händelser såsom naturkatastrofer, krig, politiska oroligheter, strejk, lockout, blockad eller annat avtalshinder, eldsvåda, olyckshändelse eller annan omständighet utanför rimlig kontroll för Mozzarellaexpressen, eller annan omständighet som väsentligen försvårar eller försämrar förutsättningarna för att leverans ska kunna fullgöras. I sådana undantagsfall meddelas du givetvis om detta snarast möjligt.

Om jag ångrat mig?

Försäljningen av Mozzarellaexpressens livsmedel omfattas inte av ångerrätt enligt distansavtalslagen (lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler).

Du kan läsa mer om ångerrätt och vilka varor och tjänster som är undantagna från ångerrätt på Konsumentverkets hemsida: http://www.konsumentverket.se/Lagar–regler/Din-ratt-som-konsument/Angerratt/

Vem ska jag kontakta om jag har några frågor?

Om du har några frågor, kontakta gärna säljaren belägen närmast dig.

Västra och södra Sverige: Jens Nilsson (tel 070-822 38 32)
Stockholm / Mälardalen / Sörmland: Roberto Carvutto (tel 070 383 06 56)
Norra Sverige: Roberto Carvutto (tel 070 383 06 56) och Doktor Käse (tel 073 833 30 54)

Skickar ni internationellt

Nej, endast inom Sverige.

Kan jag reklamera en produkt?

Vi garanterar att de varor du köper hos oss håller god kvalitet och är oskadade. Om något händer på vägen vid frakt eller om varans innehåll är defekt har du självklart returrätt eller rätt till återbetalning.

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara vill vi att du kontaktar oss så snart som möjligt. Vill du reklamera en vara skall detta ske inom 14 dagar för en fellevererad vara samt inom 2 månader för en reklamation. Vi står för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

Vid skada eller annan av oss godkänd anledning till återköp returnerar du varan eller får pengarna tillbaka. Vi gör en bedömning och kommer överens om vad som är lämpligt i varje enskilt fall.

Har du några frågor som vi inte tog upp ovan?